Peddis

Alla inlägg under november 2009

Av Peder Andersson - 30 november 2009 21:32

Tjoho nu är jag hemma igen! Vilket är lika bra för det började regna ännu mer när det var drygt 1 km kvar hem till mig!.. Tur man for 10 minuter före typ .


Och nu har jag faktiskt tittat efter en förbaskad kamera som jag vill ha. Efter jag har köpt min bärbara dator då.


Och denna ska det bli.. 14,2 megapixel. Kan ju inte vara en dålig systemkamera  ..


Jag har tänkt ut hur mycket pengar jag kommer ha kvar efter jag har köpt datorn. Och ja det är ju rätt ganska mycket för att kunna köpa den här nästan då!.



COME TO ME!

   

Av Peder Andersson - 30 november 2009 14:25

Praktiken avklarat!


Men idag fick jag faktiskt jobbiga grejer, som att packa upp dricker. Då ska man göra en sån där grej som är så sjukt svår att svänga med, så ja det tog väl 10 minuter att komma fram till drickorna. Fast än det bara var typ 20 meter bort! Pinsamt!..


Aja nu är man då hemma, och tar det bara chill. Alltid bra att chilla vettni  .


Nej, ni ska jag ta och se på teve!.


Ses ikväll

Av Peder Andersson - 29 november 2009 23:26

Nu har jag suttit och lekt med bilder nu igen!. Fast nu är det inte att jag har färgat.


Kolla in skillnaden på bilderna så fattar ni säkert!


   Före


   Efter


Vilken bild är snyggast? Före eller efter?

Av Peder Andersson - 29 november 2009 11:52

Chacha! Nu är man då vaken.


Vad är det som kommer hända idag? Så har jag ingen aning, jag kommer nog bara ta det lugnt idag. Orkar inte göra nånting heller. Ni vet det är ju aldrig fel att vila inför praktik. Då orkar man bara mer ju mer man vilar .


Har som inget att säga.


Så vad ska ni alla läsare göra idag?


Av Peder Andersson - 28 november 2009 23:32

Hur det var jag fick diagnosen diabetes


Och om jag ska vara helt ärlig, så var jag bara 2-3 år gammal. Så jag visste ju inte vad jag fick för problem.


Men i alla fall så blev jag ju inlagd på lasarettet, och jag tyckte inte om att vara där. Jag fick inte göra det jag ville göra. Och det var ju att springa runt som en annan idiot. Men jag var en riktigt surpuppa när jag var där.


Man fick lära sig att sticka med en spruta på en apelsin. Men jag var bara sur, hade armarna i kors när dom kom med sprutan och apelsinen i handen.


Jag låg väl på lasarettet i några dagar, eller veckor jag vet inte.


Och det här är bara nånting jag aldrig glömmer. Jag var så förbaskat sur så jag ville inte ha min medicin då menar jag då Insulin.


Mamma och pappa var tvunga att hålla fast mina ben och armar för att ge mig Insulinet. Det var inte en lätt tid när jag var liten.


Men nu är man 17 år gammal och jag fattar så jädra mycket vad min sjukdom kan göra om jag inte tar mitt Insulin.


Jag kan dö om jag inte tar det. Det är det som gör att jag tar min medicin.. Men den kan göra så mycket mer!


Tack för mig!


 

Av Peder Andersson - 28 november 2009 23:14

  


Vänner: Ja, vänner är ju alltid nånting bra att ha. Jag menar man har ju ett roligare liv om man har nån att vara med. Och speciellt om man behöver prata om nånting. Som man inte vill prata med sin mamma eller pappa om. Fast jag kan endå prata med mamma och pappa om allting.


Vinter: Jag kommer endå dissa vintern också, men jag gillar vintern också!. För då kan jag köra isbil som är så sjukt roligt!. Finns inget som kan klo isbil körning. FY BUBBLAN ASSÅ!.


Kattungar: Finns ju inge sötare djur, när dom är som nästan ny födda. Åh så söta dom är då!.


  


Konsum: Nu har jag börjar bli sjukt less på att vara där, gör ju bara samma saker hela tiden. Fast jag vet endå att det är så på alla jobb!. Så ja jag kan ju inte göra nånting åt det heller. 


Vinter: Sa ju det!. Ja det är för att det är så himla kallt ute alla dagar. Och att man orkar inte nästan vara ute heller, It's sucks ..


Ungdomar som röker: Vad händer med samhället seriöst. Det finns skit ungar som är 12 som röker. Nae fy f*n det är så fult att börja röka!. Fast jag säger ju inte åt alla som jag känner att sluta röka. Men det är bara det, det är för dåligt för er.


Det var allt jag orkade att Hissa & Dissa

Av Peder Andersson - 28 november 2009 22:22

Så nu är man då hemma, var ju med John. Han är alltid nån person att vara med, en trevlig prick det där!.. Aja men i alla fall så var vi ju ute. det hände väl som inte så mycket, vi gick enda till Johns skola!. När det var -4 ute till och med!.


Men just nu sitter man och lyssnar på musik, lika härligt alla gånger. Jag menar musik gör så jag blir lugn, beror på vad det är för musik. Men jag chillar som mest med musik!.


Jao, nu ska man ta och hitta på nånting!.


PEACE 

Av Peder Andersson - 28 november 2009 18:53

En kompis frågade om jag ville ut och hitta på nånting, och självklart kunde jag inte säga nej. Har ju inget annat att göra heller!..


Så ja vi får se vad vi ska hitta på för nånting ikväll. Nu ska jag ta och ta på mig strumpor och tjocksockar.


PEACE

Ovido - Quiz & Flashcards